facebook pixel

Proč jíst chia semínka, když chcete zhubnout?

Superpotravina, hit poslední doby. Co skutečně chia semínka srkývají za tajemství?

Před nějakou dobou se chia semínka doslova prohnala celým internetem. Na Instagramu i Facebooku jsme je mohli vidět v nejrůznějších podobách – ať už se přidávala do smoothie, pudinků nebo do ovesných kaší. Chia semínka se postupem času stala naprosto běžnou komoditou a v dnešní době už je zná spousta lidí. Svoje trendy období už mají zřejmě za sebou, ale z našeho pohledu by byla škoda na ně jen tak zapomenout. Jsou totiž skvělým pomocníkem při hubnutí!

JAKÁ TAJEMSTVÍ V SOBĚ SKRÝVAJÍ

Chia semínka nenesou označení „superpotravina“ jen tak pro nic za nic. Seznam jejich dobrých vlastností se zdá být téměř nekonečný. Chia se budou rozhodně líbit vašim kostem, obsahují totiž pětkrát víc vápníku než mléko. Díky nenasyceným mastným omega-3 kyselinám si je zase oblíbí vaše srdce, cévy, nervy a imunita. Právě kvůli vysokému obsahu omega-3 se snadno uchovávají a ve spíži vám dlouho vydrží. Dále v nich najdete dvojnásobek draslíku oproti banánům, vitaminy B, A, C, a E a v neposlední řadě i fosfor, zinek a magnesium. Ten seznam je vážně hooooodně dlouhý, ale nechceme vás tu úplně unudit, tak se pojďme přesunout ke slíbenému hubnutí.

OPRAVDU DÍKY NIM ZHUBNU?

Chia semínka jsou sice malá, ale za to šikovná! Když se namočí, svůj objem zvětší až desetinásobně. Tím vytvoří hustý gel, který působí pozitivně na trávení a navíc i pomáhá s hydratací organismu. Kromě toho sníží váš pocit hladu i na několik hodin, takže na přejídání nebudete mít ani pomyšlení. Přestože žádné studie zatím nepotvrdily přímý účinek chia semínek na hubnutí,rozhodně nic nezkazíte tím, když je do své diety zařadíte. Obsahují totiž hodně vlákniny, která přispívá ke správné funkci střev, a také jsou bohatým zdrojem bílkovin. Hodí se tedy i do jídelníčků vegetariánů. Bílkoviny vám navíc pomůžou budovat svalovou hmotu a umožní lépe snášet fyzickou zátěž.

Odpovědí na výše položenou otázku tedy je, že chia semínka nejsou kouzelná a jen díky jejich konzumaci rozhodně zázračně nezhubnete. Když ale budete mít silnou vůli, budou vám na vaší cestě perfektním parťákem.

JAK CHIA SEMÍNKA JÍST

Doporučené dávkování se odvíjí od tělesné váhy, fyzické zátěže a taky zdravotního stavu. Správně byste za den měli sníst maximálně dvě velké lžíce. Víc už by mohlo být spíš na škodu. Existuje milion způsobů jak s chia semínky v kuchyni pracovat. Můžete je přidat do jogurtů, ovocných salátů, dresinků, marmelád, pudinků atd. Nemají žádnou specifickou chuť, vaší kreativitě se tedy meze nekladou a přidat je můžete jak do sladkých tak i do slaných pokrmů. Pokuste se ale vyvarovat jejich konzumaci na sucho, mohla by se vám nalepit na stěny krku. Před použitím je namočte alespoň na 30 minut do vody, zhruba v poměru 1:10. No a pak už je přidejte kam je libo a vychutnejte si svůj nabombený, zdravý pokrm.

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram