facebook pixel

Jak zvýšit hladinu testosteronu?

Pojďte se s námi dozvědět, jak si přirozeně zvednout hladinu testosteronu. Větší množství testosteronu vám pomůže zformovat postavu a zbavit se přebytečného tuku. Tak jdeme na to!

Příznivý vliv vysoké hladiny testosteronu na vaši postavu je obecně známá věc. Vysoká hladina testosteronu je spojená s větším množstvím svalové hmoty, nižším procentem tělesného tuku i silnějšími kostmi. Jedinci s vyšší hladinou bývají daleko živější, akčnější, mají přirozeně vyšší libido, lepší kognitivní funkci a především sportovní výkony, a o to nám přeci jde ne?

Dnes se v krátkosti podíváme na testosteron, vliv testosteronu na svalovou hmotu, přirozené způsoby na jeho zvýšení a zároveň vás upozorníme, kde a na co si dát pozor. Téměř nepřetržité držení vysoké hladiny testosteronu není nejjednodušší, ale odměna v podobě kvalitní svalové separace a minima podkožního tuku je dostatečně motivující.
Testosteron je anabolický hormon, má zásadní vliv protesyntézu (tvorbu bílkovin z aminokyselin ve svalové buňce). Nízkou hladinou testosteronu trpí spousta mužů v produktivním věku. Více či méně si za to můžou sami, na vině jsou stravovací návyky, dlouhodobý stres, dlouhotrvající sportovní aktivity o nízké intenzitě i nebezpečné xenoestrogeny.¨

Jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu? Způsobů je mnoho, ať už se jedná o úpravu stravy, zařazení správné suplementace nebo změnu intenzity, délky a složení tréninkové jednotky.

Pokud mluvíme o tréninku, na zvýšenou produkci testosteronu má pozitivní vliv intenzivní trénink s trváním maximálně 60 minut. Základem tréninku by měly být vícekloubové cviky prováděné s těžší váhou, které jsou správným stimulantem. Pokud jde o výživu, budu se opakovat. Vyhněte se dlouhodobému vysokému příjmu sacharidů a zamezte tím nestabilitě inzulínu. Přijímejte v potravě dostatek zdravých tuků a vyhněte se těm trans nebezpečným. Omezte sladké, alkohol, tučné, mastné a smažené výrobky. Co se týče doplňků stravy, neměli by vám chybět hořčík (při nedostatku snižuje hladinu tst.), zinek a v zimních měsících vitamin D. Jak vám správně došlo, vystavování se slunci má také příznivý vliv. Komu by to nestačilo může si pořídit macu, extraxt z exotické rostliny.

Pokud trpíte nedostatkem testosteronu, poznáte to podle několika příznaků. Jste stále unaveni, nemáte energii, máte zvýšené množství podkožního tuku, chybí vám zdravá agresivita, hůře regenerujete, přemlouváte se k tréninkům a nepodáváte výkony podle vašich představ. Obrovským hráčem v boji proti produkci testosteronu je dlouhodobý stres, který má přímý vliv na produkci stresového hormonu kortizolu, jenž působí negativně na produkci vlastního testosteronu. Ať už jde o nedostatek kvalitního spánku, stravu chudou na zdroje zdravých tuků, činitelů snižujících hodnotu "mužského" hormonu je spousta. Přemíra estrogenu ve vašem těle má rovněž negativní vliv. Skrytou hrozbou jsou tzv. xenoestrogeny obsažené v kosmetických přípravcích, některých průmyslově upravených potravinách i tekutinách.

Nenechte v sobě potlačovat svoji mužnost a zdravou agresivitu a postarejte se o zvýšení testosteronu v krvi, odměnou vám bude pohled na svoje tělo a především neporovnatelný pocit a minimum únavy.

Jak se vyhnout trvalému snižování hladiny testosteronu?

1) Nesmyslné redukční diety založené na dlouhodobě neudržitelných principech nejsou nejlepší variantou. I když vám jde o nejrychlejší cestu k úbytku hmotnosti, okamžitý výsledek se možná dostaví, ale následovat bude známý jojo efekt. Razit cestu velmi nízko-kalorických diet, které vám otráví život, pro vaše tělo není nejšťastnější volba. Budete vyschlí, prázdní, bez energie, podráždění a hladina testosteronu půjde strmě dolů. Hubněte chytře.

2) Tabákové výrobky. Zde zřejmě nikoho nepřekvapíme. Kvůli vysokému obsahu kadmia působí aktivní (i pasivní!) kouření negativně na hladinu testosteronu.

3) Alkohol. A zase ten alkohol! Aniž bychom z vás chtěli udělat abstinenty (občas se musí), konzumovat pravidelně větší množstvích alkoholických nápojů vás bude srážet. Vůbec nejhorším (i když je prospěšné díky vitamínům) vůči hladině testosteronu je pivo. Obsahuje spoustu estrogenu a přirozeně tak potlačuje hladinu testosteronu.

4) Dlouhodobý výskyt v zdraví nepřirozeném prostředí jako jsou průmyslové oblasti plné kouře, plynů, a dalších "dochucovadel". Slunce a čerstvý vzduch hrají roli.

Ať už jste chlap nebo žena, hladina testosteronu a celková optimalizace hormonů ve vašem těle ovlivňuje vaši kvalitu života. To, jestli jste energičtí, nebo se cítite věčně pod psa a unavení trávíte večery doma u televize. Koneckonců i váš společenský život. S kým budou vaši přátelé radši trávit čas a zvát ho na grilovačky, společenské události a přátelská posezení? S velmi aktivním a přátelským jedincem, který je vždycky dobře naladěný a postará se o zábavu, nebo s pesimistou zoufajícím si nad vlastním životem? Volba je na vás, přátelé.

 

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram