facebook pixel

Vliv psychiky na Vaši postavu

Je hubnutí skutečně pouze o kaloriích a vážení potravin? Jakou roli hraje psychika a co ji ovlivňuje? To vše se dozvíte v našem dnešním článku.

Občas to prostě nejde. Můžete se snažit sebevíc, držet si dobrou náladu, obklopovat se správnými lidmi, vyhýbat se stresovým situacím, ale i na vás dojde. Každý máme jednou za čas špatný den, nebo špatné období, zdánlivě nic se nám nedaří, třikrát za den do něčeho narazíme, všechno nám padá z rukou a nemáme náladu. Náš psychický stav je tak znatelně poznamenaný, jsme podráždění a náchylnější na vnější vlivy.

Jaký má vliv psychika na vaši postavu? Jako vždycky tu máme dva úhly pohledu. Pokud vás vytočí přítelkyně/přítel, nespravedlivě seřve šéf, nebo potkáte někoho, koho by jste radši neviděli, můžete být zdravě naštvaní. Krátkodobý vztek může mít pozitivní vliv, zajdete si zacvičit, vybijete si ho při sportu, ale nepleťme si vztek se zhoršenou psychikou, byť se někdy můžou prolínat. Žít dlouhodobě ve stresovém prostředí sebou nese velké množství zdravotních rizik.

Zhoršený psychický stav je často vyhnán stresovými situacemi. A s tím jde ruku v ruce zvýšená produkce stresového hormonu kortizolu. Na co vše má kortizol vliv a s čím souvisí?

1) Potlačuje v těle hladinu testosteronu, čímž nepřímo negativně ovlivňuje působí na nabírání svalové hmoty a spalování tuků. Lidově řečeno, nespalujeme tuk, svaly jsou měkké, postava povadlá.

2) Stimuluje žaludeční šťávy, vrozený dlouhodobý stres může vést k překyselení žaludku a následným žaludečním vředům. Špatně trávíme, tělo si s jídlem nedokáže optimálně poradit.

3) ZVYŠUJE krevní tlak, nárazově a krátkodobě zvládnutelné, při opakovaném a dlouhodobém vystavování stresu velmi nebezpečné.

4) Pokud jste neustále ve stresu, daleko častěji býváte nemocní, protože vám klesá imunita a jste náchylní k onemocněním, současně vám klesá obranyschopnost proti virům a bakteriím všech typů.

5) Hůře využíváte cukr, místo využití pro energii se začíná ve větší množství ukládat do problémových partií a tělo si s ním neví rady. A jaké jsou problémové partie? No jéje. Břicho, zadek, spodní záda. Zkrátka přesně tam, kde hmotu nechceme.

Pojďme si to shrnout. Co vám tady vlastně tvrdím? To jak vypadáte, neovlivňuje pouze to, co jíte, jak sportujete a kolik spíte hodin. Můžete dělat vše správně, ale pokud budete neustále ve stresu, tělo se bude pokroku bránit. Bude si držet tuk, obtížně vytvářet svalovou hmotu a nechá vás bez energie. Spousta lidí má dojem, že si nejdřív dá do pořádku fyzickou stránku a psychická ji bude následovat. Takhle tělo nefunguje. Pokud to se změnou postavy myslíte vážně, musíte začít v hlavě. Je to alfa a omega úspěchu. Krok za krokem. Zbavit se negativních lidí, nezoufat si více než je zdrávo, změnit nevyhovující.

Psychika je opravdu důležitá. Nepodceňujte její vliv na funkčnost a rozvoj vašeho tělo, hraje daleko větší roli, než jsme ochotni si připustit.Starejte se o správnou hladinu testosteronu (jak ji ovlivnit si řekneme v dalším článku) v krvi, držte produkci kortizolu na minimálních hodnotách, vyhýbejte se stresovým situacím, najděte si uklidňující rituál a užívejte si váš život a sportovní aktivity. S dobrou náladou a zdravou agresivitou dokážete divy.

 

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram