facebook pixel

Váha nebo zrcadlo? Čím se řidit?

Je ručička na váze skutečně tím nejdůležitějším? Prozradí nám více čísla nebo obraz v zrcadle? Přečtěte si, čím se řídit a co je skutečně důležité.

Jakmile začneme sportovat, stávají se z nás svým způsobem osoby posedlé vážením sama sebe. Najednou máme sklony neustále kontrolovat svoji tělesnou váhu, vážit si každého přidaného nebo ubraného deka v závislosti na našem cíli, prohlížet se u každého zrcadla ve snaze vidět svalové přírůstky/mizející tuk a rádi poslouchat komplimenty na naši postavu. Zároveň to pro nás často znamená radikální změnu šatní skříně, trička nám jsou malá v ramenou, po objevení dřepovacího stojanu už nemůžeme nosit slim-fit jeany, ty úzké legíny nám jsou najednou volné.

Vraťme se ale k váze. Tělesná váha je hlavní ukazatel pro většinu lidí, kteří se sebou začnou něco dělat. Je to správně? Co když po několika týdnech/měsících vážím pořád stejně? Znamená to, že jsem pořád na jednom místě? To že vážíte stejně, neznamená že vypadáte stejně. Začínáte dodržovat stravu, správně cvičíte a regenerujte, přesto se váha nepohne. Je to špatně? Ani zdaleka to není pravidlem. Zbavujete se tuků, ale budujete svalovou hmotu. Je vaším cílem shodit veškerou hmotu a být zesláblý a nezpevněný? Vsadím se, že ne. Každý chce mít pevnou postavu a sílit. Nevěnujte přehnanou pozornost číslům na váze. Ať už jste nebo žena, můžete vážit stejně jako váš kolega a přesto vypadat naprosto odlišně.

Podívejte se na přiložený obrázek znázorňující 1 kilogram tuku a 1 kilogram svalů. Pořád je pro vás primární mít na váze o 10 kilogramů více, zvýšené procento tělesného tuku, tělo plné vody a problémy se zažíváním? Buďte trpěliví. Tělo neoklamete. Pokud si myslíte, že budete naturálně nepřetržitě stoupat kilo za kilem, už teď vás vyvedu z omylu. Přijmete velkou spoustu zbytečných živin, které se vám budou ukládat do problémových partií a zatěžovat vaše trávicí orgány. Kila se nedají "dojíst", pokud nechcete skončit obézní.

Krátkodobě můžete zvýšit hmotnost a tělesný objem zvýšeným příjmem sacharidů, ale rozhodně to nedoporučuji. Je to dlouhodobě neudržitelný, nabalíte na sebe zbytečně vody a není to stabilní zdroj.

Sledujte změny na vašem těle v zrcadle a nebuďte upjatí směrem k tělesné váze. Pokud chcete vidět progress, využijte možnosti přeměřování procent tělesného tuku a dalších hodnot. Tohle vám ukáže pokrok. Pokud se budete honit za každým kilogramem a po každém ztraceném láteřit nad nespravedlností dnešního světa, nevyvarujete se zvýšené tvorbě kortizolu a budete sami proti sobě.

A pokud jste o naše drahé polovičky, méně kilo na váze neznamená lepší postavu. Můžete zůstat na své váze, cítit se skvěle a přesto měnit velikost kalhot a triček za menší. Pracujte se svojí postavou a především, dejte na zrcadlo. To vám lhát nebudete. Pokud váha pořád hlasí 55 kg, ale vy se cítíte daleko lépe, máte více energie, vypadáte v zrcadle líp. Proč se zkrátka nepřestat vážit? Je to jen číslo. Pocit z vlastní postavy se nedá zvážit.

 

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram