facebook pixel

Znáte pravidlo 80/20? Pomůže vám i s hubnutím

Paretovo pravidlo 80/20 je sice pojem známý spíš v ekonomice, my vám ale dnes ukážeme, jak ho využít i v našem běžném životě. A věřte, že si ho zamilujete!

Jakákoliv změna životního stylu je pro naše tělo obtížná. Snažíme se vybudovat pozitivní návyky, ale po pár týdnech zjišťujeme, že si je stejně nedokážeme trvale udržet. Přichází pocit zklamání ze sebe sama a v nejhorším případě kráčí ruku v ruce s jojo efektem. Tenhle pocit zná zřejmě většina žen. Co kdybychom vám ale řekli, že existuje “dieta”, která vám dovoluje i vaše oblíbená nezdravá jídla? A vůbec… neříkejme tomu dieta, protože už jen to slovo dokáže leckoho pořádně vystrašit. Dnes vám představíme 80/20 pravidlo. Jdeme na to!

 

OBČAS SI ZAMLSEJTE

 

Co si tedy máte pod „pravidlem 80/20“ představit? Vlastně to jednodušší, než byste si mohli myslet. Zkrátka 80 % času jíte zdravá, vyvážená a nutričně bohatá jídla a zbylých 20 % si užijete zcela podle svého gusta. Ať už si pochutnáváte na sladkém nebo smaženém, vše je zde dovoleno. Má to však svoje ALE. Abyste viděli výsledky, nesmíte to s nezdravou stravou přehánět. Tohle pravidlo v podstatě zastupuje rčení „všeho s mírou“ v praxi.

 

Už jen pouhý fakt, že do nového životního stylu nemusíte jít na 100%, může být pro náš mozek velkou úlevou. V dlouhodobém měřítku nám tento přístup pomůže daleko lépe zvládat kalorický deficit, zhubnout a váhu si i udržet! Protože se zkrátka nejedná o žádnou striktně omezující dietu, ale o dlouhodobě udržitelný životní styl, díky kterému máme šanci uspokojit své chutě a přesto zůstat fit a nemít výčitky ze snědeného dortu.

 

ŽÁDNÁ DALŠÍ PRAVIDLA

 

Celý tento koncept je postaven na nejvyšší možné jednoduchosti pro začátečníky. Žádné vážení a počítání kalorií, žádné nakupování superpotravin, které ani nevíte, kde sehnat. Vaším jediným úkolem je zajistit správný poměr zdravých a nezdravých potravin.

 

Budete-li tedy denně konzumovat 5 jídel, až 7 chodů týdně může být nezdravých. A je jen na vás jak si plán poskládáte. Pokud dopředu víte, že vás v sobotu čeká oslava, dva dny si dejte zdravou stravu a v sobotu si dopřejte dvě nezdravá jídla. Výhodou této metody je hlavně její flexibilita, takže se nebojte si jídelníček přizpůsobovat, jak se vám to hodí.

 

CO MÁ TVOŘIT TĚCH 80 % ?

 

Jak už jsme zmínili na začátku, 80 % by mělo tvořit zdravé, nutričně vyvážené jídlo. Patří sem maso, ryby, vejce, zelenina, obiloviny, luštěniny, mléčné výrobky atd. Nemělo by to vypadat tak, že celý den hladovíte a přežíváte na salátech a večer do sebe nacpete guláš se šesti.

 

Zkuste si užít i těch 80 %. Kdo řekl, že zdravá jídla nemohou být i chutná? Hledejte nové recepty, experimentujte, jezte pomalu a užívejte si každý váš pokrm. Neberte tuhle změnu jako šanci na krásnou postavu, ale jako cestu ke zdravějšímu a uvědomělejšímu já. Všichni dobře víme, co je pro nás správné, ale málo z nás se opravdu odhodlá a se změnou začne.

 

Doufáme, že tohle pravidlo vám na vaší cestě pomůže. Na Vánoce si napečte cukroví, na narozeniny si dejte dort a stavte se k nám klidně na náš jogurtík a hlavně bez výčitek!

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram