facebook pixel

10 tipů k okamžité lepší postavě

Je léto a každý z nás rád tráví parné měsíce někde u vody. V zimě dieta nevyšla, na jaře jsme toho měli plno, co teď? Připravili jsme si pro vás 10 jednoduchých tipů jak si rychle pomoct k lepší postavě.

Každého z nás alespoň v koutku duše musí zajímat, jak vypadáme. Ať už jde o to, že se chceme cítit lépe, vypadat lépe na koupališti, zlepšit si tím svůj společenský status, nebo o obyčejný vlastní popud, že takhle to teda nejde. A není ani pochyb, že naše postava je součástí vzhledu. My si pro vás dneska připravili 10 jednoduchých tipů, jak si pomocti k lepší postavě. No na co čekáme, jdeme na to.

1) Pohyb

Nečekaně, bez pohybu to nepůjde. Není to však striktně omezeno na jeden druh pohybu. Nesedí vám posilovna? Nevadí! Plavejte, jezděte na kole, běhejte, vyberte si týmový sport. Vše, co hrdlo ráčí. Záleží na vás. Kromě sportovní aktivity tělu prospějou i procházky. Zajděte si každý den alespoň na půl hodiny na čerstvý vzduch, vyřiďte hovory v parku na lavičce, nechte tělo dýchat.

2) Nejíst málo, nejíst příliš

Častá chyba. Tělo nemůže fungovat bez jídla, současně však ani bezedně. Máme limity. Ať už chceme hubnout, nabírat, nebo formovat svaly, pohybujeme se v určitých limitech množství jídla. Pokud jdeme pod ně, nebudeme hubnout o to více. Tělo nebude míst dostatek živin a bude si držet tuk. Chcete rychle přibrat? Cpát do sebe kvanta stravy horem dolem nepomůže. Zatížíte trávení a

3) Manipulace se sacharidy

Sacharidy dovedou v jídelníčku každého jednotlivce dělat velkou neplechu. Zapomeňte ovšem na sacharidové nuly a velké škrtání. Co je důležité je načasovat jejich příjem na vhodnou dobu. Konzumujte sacharidy především z komplexních zdrojů (brambory, rýže, batáty) a to především PO fyzické aktivitě, když je skutečně potřebujete.

4) Strava je o načasování, kvalitě a pestrosti, nikoliv pouze o kaloriích a vážení
Pestrost, kvalita, načasování. Tři nejdůležitější faktory pro zdravý a dlouhodobě udržitelný jídelníček. Jídelníčky spočítané na gram a kalorii krátkodobě samozřejmě fungují, ale co uděláte po dni 90, který znamená konec plánované změny? Pojedete znovu ode dne 1 do dne 90? Vrátíte se ke starému stravování? Často pak dojde k "jojo" efektu a minimálně polovinu hmotnosti naberete zpět. Jakmile se začnete orientovat ve významu jednotlivých makroživin a jejich fungování, budete vědět co a jak. Co patří na snídani, čemu se vyvarovat, kdy zařadit sacharidy. A pak už je to pohodlné a jednoduché.

5) Pitný režim

Jedna z naprosto nejdůležitějších věcí. Divili byste se jak velké procento lidí pije doslova alarmující množství tekutin. Nebo spíš nepije. Voda je zodpovědná za čerstvost organismu, rozvádění živin tam kam patří, odvod toxických a odpadních látek a vzhled postavy. Je úplné minimum procesů, kde nehraje alespoň minimální roli. A teď v létě? Chlapy minimálně 3 litry čisté vody denně, ženy minimálně 2l. A bez omluvy. Že budete častěji courat na záchod? Co se dá dělat, za ty pozitiva to jednoznačně stojí.

6) Spánek

Na spánku neni nejdůležitější délka, ale především kvalita. 6h kvalitního spánku je daleko více, než 8 hodin nekvalitních. Kvalitu spánku ovlivňuje celkový životní styl, psychika, podmínky v místnosti (ideální chlad, absence světel, vyvětráno). Budíte se plní energie, nebo zralí na další dvě hodinky spánku? Pokud druhá možnost, něco děláte špatně. A délka spánku to nebude.

7) Psychika, hormony a zdravý životní styl

Zdravá psychika bude pro vaši přeměnu postavy klíčová. Zkuste se zamyslet, jestli občas nejste zbytečně negativní. Obklopujte se pozitivními lidmi. Buďte společenští. Snažte se trávit hodně času na sluníčku, dává nám spoustu vitamínů. Udržte hlavu nahoře. A tělo vám později poděkuje.

8) Optimalizace hormonů

O hormonech už jsme si něco říkali. Ovlivňují přeměnu postavy daleko více, než si připouštíme. Čím více testosteronu, tím lepší spalování tuků a budování svalové hmoty. Čím více kortizolu (stresový hormon), tím větší průšvih. Pokud se vám podaří optimalizovat hormony, jste na správné cestě.

9) Vitamíny a minerály

Příjem vitamínů a minerálů je pro tělo klíčový. Hrají naprosto klíčovou roli v celé řadě procesů probíhajících v lidském těle. Naprostý základ je alespoň kvalitní multivitamín. Za sebe můžu osobně doporučit především hořčík (magnesium) a zimních měsících vitamín D3 (déčko v letních měsících čerpáme ze sluníčka).

10) Omezte to špatné

Ano, něco to bude stát. Pokud chcete něco změnit, nebudete mít možnost každý víkend trávit pod obraz, ob den večeřet v McDonaldu, zapíjet snídani Coca Colou. Alkohol, cigarety, tučné, smažené a přemíra sladkého rozhodně postavě nepomůžou. Naučte se to pomalu omezovat, vyměnit sladké limonády za vodu, volit kvalitnější potraviny, najít si čas na pohyb a odpustit si skleničku, když to zrovna není nutné. Uvidíte, že odměna bude stát za to!

 

Zpět na blog
 
#mujjogurt
facebook instagram